Jump to content

It's time to ditch Skype and TeamSpeak, join the nld-farmers.nl Discord channel! discord.png https://discord.gg/0WsKGiYeGHJEAI5q

ihavesomething4you

veld weghalen in giants editor

Recommended Posts

hallo, allemaal

ik ben vanmiddag begonnen met een edit van fellsbrun maken. maar ik kwam gelijk het volgende probleem tegen: ik kon op een veld geen nieuwe texture aanbrengen. je zag het naast het veld wel, maar op het veld zelf niet. aangezien ik op de plek van veld 33 een boerderij wil maken, is het handig als ik dat veld kan veranderen in een erf voor mijn boerderij.kan iemand mij helpen?

alvast bedankt!

Op 5-2-2019 om 05:50 zei Stoobs:

Eerst je terrain detail verwijderen met de foilage brush

Wat is de foliage brush? ik heb gebrobeerd in foliage Paint mode het veld te verven en daarna het in terain Paint mode een andere texturen te geven, alleen dat lukt niet

Zou je het stap voor stap kunnen uitleggen? Alvast bedankt voor de moeite!

je selecteerd eerst foilage paint mode (icoontje als een boompje). Als er een volgroeid gewas op staat kan je dit best eerst verwijderen. Links bij je venster terrain editing heb je een vakje foilage layer painting. Daar selecteer je het gewas en met de RMB (rechtermuisknop, hier kan het zijn dat je moet kijken in je terrain editing kader wat ingesteld staat van muis settings. dit moet op substract of remove staan) verwijder je het gewas dat er staat. zo kan je het beter zien wat je wil veranderen. Daarna selecteer je bij foilage layer painting de layer terrainDetail. ook hier met de RMB verwijderen. als je te ver uitgezoomd bent kan het zijn dat je moet inzoomen om het effect te zien. LET OP, als je je camera wil bewegen in GE best je tools deselecteren zodat je niet ongewenst ergens anders dingen gaat wissen met je RMB. om dan in te kleuren kies je de tool terrain detail texture paint mode (icoontje rood potlood) en kan je beton of asfalt of gras gaan inkleuren . LET OP als je een deel van het veld gaat veranderen, verkleuren, zonder het veld op zich te verwijderen uit je scenegraph lijst zal het veld gewoon zichtbaar blijven.  Bij de tab scripts > FS19> map > toggle render field areas kan je zien wat je velden hebben van afmetingen. Dit script werkt pas als je links in je scenegraph de transform group fields geselecteerd hebt. Daar kan je dan per veld de corners gaan verplaatsen en zien aan de blauwe zone hoe groot je veld is. eens je een veld aangepast hebt moet je wel nog je velden herberekenen: selecteer de transform group fields. ga dan naar scripts > fs19 > map > get field sizes en GE zal die opnieuw uitrekenen. dan opslaan en je map zou aangepast moeten zijn. LET OP NEEM EEN BACKUP VAN JE MAP! als je iets verkeerd doet kan je van je backup opnieuw beginnen. Succes.