Jump to content
NLD Farmers

Oregon Springs by Richard

Download Oregon Springs at ModHub

Green River by Bart

Download Green River at ModHub

Join ons op Discord!

Elkaar beter leren kennen, zoek je medespelers of wil je live support? Join ons dan gratis op Discord!

Jasper

Dieven azen op gps-systemen tractoren

Recommended Posts

Jasper

In korte tijd zijn bij vijf verschillende landbouwbedrijven gps-ontvangers en uitleesapparatuur uit tractoren gestolen.

Leo Mechielsen uit Oldehove is zo'n loonwerker die is bestolen van zijn waardevolle apparatuur. 'Het gaat om ontvangers die buiten op de tractoren zijn geplaatst, die zijn tussen de vijf- en tienduizend euro waard. 'Ik heb ook collega's gesproken die hetzelfde is overkomen. We blijven elkaar op de hoogte houden van nieuwe diefstallen.'

Precieze apparatuur

Met gps is het voor landbouwers mogelijk heel precies het land te bewerken. 'Deze apparatuur heeft een bepaald snelsluitsysteem. Dat maakt dat ze extreem eenvoudig zijn om te demonteren'', zegt Mechielsen.

Maatregelen

Om te voorkomen dat de gps-systemen gestolen worden, moest de loonwerker uit Oldehove ingrijpen. 'We hadden al camera's en apparatuur, zowel buiten als binnen in de schuur. Maar dat bleek niet voldoende. We stoppen ze nu in kluizen om te voorkomen dat ze worden gejat.'

Behalve in Oldehove werd er ook gps-apparatuur gestolen bij loonwerkers in Harkstede, Slochteren, Bedum en Scharmer. In alle gevallen gaat het om systemen van het merk John Deere.

Een-tractor-met-GPS-apparatuur-Foto-Stev

Bron

Robin

Allemaal bij mij in de buurt en in mijn dorp , ze willen zeker leren recht fietsen /auto rijden :P 

Triest dat ze het jatten en het kost een hoop !

unknowngpuuf.png

fa285634

waarom denk je dat ze het stelen, het kost teveel ;)        maar zoals ik zei, aangezien het naar mijn denken redelijk gesofisticeerde gps toestellen zijn, zou je toch moeten kunnen zien waar ze zich bevinden ( met de juiste tools ). 

Guest
You are commenting as a guest. If you have an account, please sign in.
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

Only 75 emoticons maximum are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.